Artykuły WUE
Rekrutacja trwa!
Metodyka wychowania fizycznego
Studenci poznają zasady, formy i metody prowadzenia lekcji wychowania fizycznego, rodzaje i charakter ćwiczeń ruchowych, cele i strukturę lekcji wychowania fizycznego oraz zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas tych lekcji.
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z tradycjami polskiej pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, z aktualnym stanem badań w tym obszarze, a także z problematyką pracy opiekuńczo-wychowawczej z różnymi grupami podopiecznych.
Pedagogika przedszkolna
W ramach przygotowania do pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w wieku przedszkolnym przyglądamy się tradycjom, z których wyrasta współczesne myślenie o dziecku, prawidłowościom jego rozwoju i zadaniom edukacji przedszkolnej.
Podstawy gerontopedagogiki
Na zajęciach szukamy odpowiedzi na pytanie, jakie działania należy podjąć, aby przygotować człowieka do godnego i refleksyjnego przeżywania starości i aby potrafił on dostrzegać wartość i perspektywy rozwojowe w tym ostatnim etapie swojego życia.
Teoretyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej
Zajęcia wprowadzają studentów w teoretyczne zagadnienia i praktyczne kwestie związane z pracą opiekuńczo-wychowawczą z różnymi grupami podopiecznych, np. z dziećmi w żłobkach, przedszkolach, szkołach i różnych formach pieczy zastępczej, z dorosłymi w instytucjach edukacyjnych i zakładach opiekuńczo-leczniczych, z seniorami w domach pomocy społecznej, domach dziennego pobytu, klubach seniora i hospicjach.
Metodyka edukacji muzycznej
Muzyka wyzwala w nas to, co najlepsze, pozwala wyrazić to, co trudne do wyrażenia, opisać to, co nieopisywalne. Jest wspaniałym narzędziem do nawiązania wspólnego języka z dzieckiem, do wejścia w jego świat i zrozumienia go.
O przygodzie misia Łatka. Bajka terapeutyczna dla dzieci, które są nieśmiałe
W pewnym lesie daleko od miasta żył sobie miś. Miś miał na imię Łatek. Mieszkał on w lesie ze swoją rodziną. Las był pełen pięknych, wysokich drzew, kolorowych kwiatów oraz przeróżnych roślinek. Był również domem innych zwierząt.
Nieszczęsna norka Gabrysia
W pewnym lesie nieopodal miasta mieszkał mały lisek Gabryś ze swoimi rodzicami i siostrą Zosią. Życie w lesie płynęło bardzo spokojnie. Rodzice Gabrysia i Zosi codziennie chodzili do pracy, a podczas ich nieobecności Gabryś i Zosia bawili się w najlepsze w swojej norce oraz w jej otoczeniu.
U Tytki Apetytki. Bajka terapeutyczna dla niejadków
W pewnym dużym mieście mieszkała trzyosobowa rodzina: mama, tata i ich pięcioletnia córeczka Helenka. Dziewczynka nie miała rodzeństwa. Rodzice bardzo dużo pracowali, dlatego na co dzień do Helenki przychodziła opiekunka, którą dziewczynka nazywała ciocią Krysią.
Kajtek i Hania. Narodziny rodzeństwa
Kajtek jest pięcioletnim przedszkolakiem, jedynym dzieckiem swoich rodziców, którzy bardzo go kochają. Chłopiec mieszka w dużym domku z ogrodem, w którym często bawi się ze swoim tatą, grając w piłkę lub puszczając latawce.
Metodyka wychowania fizycznego
Studenci poznają zasady, formy i metody prowadzenia lekcji wychowania fizycznego, rodzaje i charakter ćwiczeń ruchowych, cele i strukturę lekcji wychowania fizycznego oraz zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas tych lekcji.
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z tradycjami polskiej pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, z aktualnym stanem badań w tym obszarze, a także z problematyką pracy opiekuńczo-wychowawczej z różnymi grupami podopiecznych.
Pedagogika przedszkolna
W ramach przygotowania do pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi w wieku przedszkolnym przyglądamy się tradycjom, z których wyrasta współczesne myślenie o dziecku, prawidłowościom jego rozwoju i zadaniom edukacji przedszkolnej.
Podstawy gerontopedagogiki
Na zajęciach szukamy odpowiedzi na pytanie, jakie działania należy podjąć, aby przygotować człowieka do godnego i refleksyjnego przeżywania starości i aby potrafił on dostrzegać wartość i perspektywy rozwojowe w tym ostatnim etapie swojego życia.
Teoretyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej
Zajęcia wprowadzają studentów w teoretyczne zagadnienia i praktyczne kwestie związane z pracą opiekuńczo-wychowawczą z różnymi grupami podopiecznych, np. z dziećmi w żłobkach, przedszkolach, szkołach i różnych formach pieczy zastępczej, z dorosłymi w instytucjach edukacyjnych i zakładach opiekuńczo-leczniczych, z seniorami w domach pomocy społecznej, domach dziennego pobytu, klubach seniora i hospicjach.
Metodyka edukacji muzycznej
Muzyka wyzwala w nas to, co najlepsze, pozwala wyrazić to, co trudne do wyrażenia, opisać to, co nieopisywalne. Jest wspaniałym narzędziem do nawiązania wspólnego języka z dzieckiem, do wejścia w jego świat i zrozumienia go.
O przygodzie misia Łatka. Bajka terapeutyczna dla dzieci, które są nieśmiałe
W pewnym lesie daleko od miasta żył sobie miś. Miś miał na imię Łatek. Mieszkał on w lesie ze swoją rodziną. Las był pełen pięknych, wysokich drzew, kolorowych kwiatów oraz przeróżnych roślinek. Był również domem innych zwierząt.
Nieszczęsna norka Gabrysia
W pewnym lesie nieopodal miasta mieszkał mały lisek Gabryś ze swoimi rodzicami i siostrą Zosią. Życie w lesie płynęło bardzo spokojnie. Rodzice Gabrysia i Zosi codziennie chodzili do pracy, a podczas ich nieobecności Gabryś i Zosia bawili się w najlepsze w swojej norce oraz w jej otoczeniu.
U Tytki Apetytki. Bajka terapeutyczna dla niejadków
W pewnym dużym mieście mieszkała trzyosobowa rodzina: mama, tata i ich pięcioletnia córeczka Helenka. Dziewczynka nie miała rodzeństwa. Rodzice bardzo dużo pracowali, dlatego na co dzień do Helenki przychodziła opiekunka, którą dziewczynka nazywała ciocią Krysią.
Kajtek i Hania. Narodziny rodzeństwa
Kajtek jest pięcioletnim przedszkolakiem, jedynym dzieckiem swoich rodziców, którzy bardzo go kochają. Chłopiec mieszka w dużym domku z ogrodem, w którym często bawi się ze swoim tatą, grając w piłkę lub puszczając latawce.