Artykuły WUE
Rekrutacja trwa!
Przeciwdziałanie i rozwiązywanie sytuacji kryzysowych
Nonviolent Communication („porozumienie bez przemocy”) to metoda komunikacji, która umożliwia nawiązanie kontaktu opartego na wzajemnym szacunku i zrozumieniu, co w efekcie zaspokaja potrzeby stron w sposób pokojowy.
Prawne aspekty ochrony dziecka przed krzywdzeniem — prawo opiekuńczo-wychowawcze
Zajęcia stawiają sobie za cel przedstawienie aspektów prawnych zagadnienia krzywdzenia dzieci i współczesnej przemocy wobec dzieci w praktyce pedagogicznej. Analizowane są konkretne formy krzywdzenia dzieci: przemoc fizyczną, psychiczną, moralną, zaniedbanie czy porzucenie dziecka i prawne sposoby walki z nimi.
Psychologia społeczna
Celem jest przedstawienie roli psychologii społecznej w wyjaśnianiu zjawisk świata społecznego i rozumieniu zachowania innych ludzi. Prezentowane są podstawowe zagadnienia psychologii społecznej: wpływ społeczny, przekonania społeczne, spostrzeganie społeczne, postawy, zachowania prospołeczne, stereotypy i uprzedzenia, konflikty interpersonalne.
Dziecko z niepełnosprawnością we wczesnej edukacji — aspekty prawne
Temat dziecka z niepełnosprawnością we wczesnej edukacji wiąże się ze skomplikowanymi kwestiami politycznymi, społecznymi, zdrowotnymi, technicznymi, moralnymi i prawnymi. Warto przyjrzeć się konkretnym rozwiązaniom prawa oświatowego w Polsce dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Psychologia w zarządzaniu
Rewolucja technologiczna zmniejsza ilość rutynowej, prostej pracy wykonywanej indywidualnie, którą można zarządzać metodami „kija i marchewki”, nagradzaniem za wynik i karaniem za jego brak. Zaangażowanie i motywacja wewnętrzna stają się pożądanymi charakterystykami u pracownika.
Historia wychowania i myśli pedagogicznej
Celem kursu jest zaznajomienie studentów z genezą i źródłami działań wychowawczych i edukacyjnych od antyku po współczesność oraz podstawowymi koncepcjami i teoriami pedagogicznymi dotyczącymi roli wychowania i edukacji w rozwoju kultury europejskiej do XXI wieku.
Rozwijanie inteligencji emocjonalnej
Dlaczego warto rozwijać inteligencję emocjonalną? Ponieważ osoby inteligentne emocjonalnie osiągają wyznaczone cele, budują satysfakcjonujące relacje z innymi, są mądrzejsze i szczęśliwsze.
Psychologia ogólna
Celem kursu jest zaznajomienie studentów z podstawowymi pojęciami, metodami i teoriami psychologii jako nauki oraz pokazanie obszarów, w których warto łączyć teorię z praktyką.
Przygotowanie do nauczania języka polskiego w klasach I–III
Młody człowiek na etapie wczesnoszkolnym przestaje traktować język jak powietrze, nie lekceważy go. Rozważa, do kogo i jak mówi. Uświadamia sobie też, że „wygadani” mają łatwiej, dostrzega, jak wiele i u jak wielu można załatwić, odpowiednio dobierając słowa.
Metodyka edukacji polonistycznej
Głównym celem jest pomoc studentom w procesie opanowywania niezbędnej wiedzy polonistycznej w zakresie sposobów pracy z tekstami literackimi, wzbogacania słownictwa i związków frazeologicznych, jak również stosowania różnorodnych konstrukcji składniowych w nauczaniu uczniów formułowania różnych form wypowiedzi.
Przeciwdziałanie i rozwiązywanie sytuacji kryzysowych
Nonviolent Communication („porozumienie bez przemocy”) to metoda komunikacji, która umożliwia nawiązanie kontaktu opartego na wzajemnym szacunku i zrozumieniu, co w efekcie zaspokaja potrzeby stron w sposób pokojowy.
Prawne aspekty ochrony dziecka przed krzywdzeniem — prawo opiekuńczo-wychowawcze
Zajęcia stawiają sobie za cel przedstawienie aspektów prawnych zagadnienia krzywdzenia dzieci i współczesnej przemocy wobec dzieci w praktyce pedagogicznej. Analizowane są konkretne formy krzywdzenia dzieci: przemoc fizyczną, psychiczną, moralną, zaniedbanie czy porzucenie dziecka i prawne sposoby walki z nimi.
Psychologia społeczna
Celem jest przedstawienie roli psychologii społecznej w wyjaśnianiu zjawisk świata społecznego i rozumieniu zachowania innych ludzi. Prezentowane są podstawowe zagadnienia psychologii społecznej: wpływ społeczny, przekonania społeczne, spostrzeganie społeczne, postawy, zachowania prospołeczne, stereotypy i uprzedzenia, konflikty interpersonalne.
Dziecko z niepełnosprawnością we wczesnej edukacji — aspekty prawne
Temat dziecka z niepełnosprawnością we wczesnej edukacji wiąże się ze skomplikowanymi kwestiami politycznymi, społecznymi, zdrowotnymi, technicznymi, moralnymi i prawnymi. Warto przyjrzeć się konkretnym rozwiązaniom prawa oświatowego w Polsce dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Psychologia w zarządzaniu
Rewolucja technologiczna zmniejsza ilość rutynowej, prostej pracy wykonywanej indywidualnie, którą można zarządzać metodami „kija i marchewki”, nagradzaniem za wynik i karaniem za jego brak. Zaangażowanie i motywacja wewnętrzna stają się pożądanymi charakterystykami u pracownika.
Historia wychowania i myśli pedagogicznej
Celem kursu jest zaznajomienie studentów z genezą i źródłami działań wychowawczych i edukacyjnych od antyku po współczesność oraz podstawowymi koncepcjami i teoriami pedagogicznymi dotyczącymi roli wychowania i edukacji w rozwoju kultury europejskiej do XXI wieku.
Rozwijanie inteligencji emocjonalnej
Dlaczego warto rozwijać inteligencję emocjonalną? Ponieważ osoby inteligentne emocjonalnie osiągają wyznaczone cele, budują satysfakcjonujące relacje z innymi, są mądrzejsze i szczęśliwsze.
Psychologia ogólna
Celem kursu jest zaznajomienie studentów z podstawowymi pojęciami, metodami i teoriami psychologii jako nauki oraz pokazanie obszarów, w których warto łączyć teorię z praktyką.
Przygotowanie do nauczania języka polskiego w klasach I–III
Młody człowiek na etapie wczesnoszkolnym przestaje traktować język jak powietrze, nie lekceważy go. Rozważa, do kogo i jak mówi. Uświadamia sobie też, że „wygadani” mają łatwiej, dostrzega, jak wiele i u jak wielu można załatwić, odpowiednio dobierając słowa.
Metodyka edukacji polonistycznej
Głównym celem jest pomoc studentom w procesie opanowywania niezbędnej wiedzy polonistycznej w zakresie sposobów pracy z tekstami literackimi, wzbogacania słownictwa i związków frazeologicznych, jak również stosowania różnorodnych konstrukcji składniowych w nauczaniu uczniów formułowania różnych form wypowiedzi.